Bekeuringen en het aanvechten hiervan

Foxwild werd ik er van. Wéér een bekeuring. Man man. Ja, natuurlijk, dat is bijna altijd ‘eigen schuld’. Te hard rijden, daar krijg ik meestal een bekeuring voor. Voor fout parkeren eigenlijk nooit; ik let op waar ik parkeer en ik maak driftig gebruik van Parkmobile voor mijn twee voitures.

Zo ook op een dag, waar ik terugkwam bij de auto en ik tóch zo’n irritant wit blaadje onder mijn ruitenwisser had zitten. HOE DAN. Dus ik kijk: ik had zogenaamd niet betaald. Maar ik had wel betaald, want het levende bewijs was ik nét aan het uitdrukken op mijn mobiele telefoon. Lees: de Parkmobile-app. Wat bleek nu; Parkmobile had een verkeerde parkeerzuil gepakt; met een ander nummer dan degene die ik moest hebben. Ietsje verderop. Ja, theoretisch mijn eigen schuld natuurlijk. Te gehaast, had ik beter moeten kijken, maar… nu komt hij: er zat 0 (NUL) verschil in het uurtarief. Het maakte qua kosten dus he-le-maal niets uit. En dan toch een bekeuring schrijven ‘alsof ik helemaal NIET betaald heb’. Dat vind ik toch wel érg kortzichtig, niet coulant en bureaucratisch. Maar goed, dat is maar één verbalisant die dat doet op dat moment; misschien had een ander het laten zitten.

Wat blijkt nu, er zijn diensten die het bezwaar maken op bekeuringen voor je overnemen voor een euro of twaalf. Nooit geweten. Het blijkt dat er nogal wat haken en ogen zitten aan het ontvangen van bekeuringen; het is allemaal niet vanzelfsprekend dat een bekeuring ook daadwerkelijk ‘terecht’ is.

Ik kan natuurlijk prima zelf in de pen klimmen naar de Gemeente Arnhem en een heel relaas, wat ik nu hier ook aan het doen ben, uitschrijven met screenshots van o.a. mijn Parkmobile app, maar ik ben toch wel eens benieuwd wat zo’n bezwaarservice voor mij kan betekenen. Ik heb nu gebruik gemaakt van boete.nu.

Zodra ik meer weet, zal ik er een nieuw blog aan wagen.