Schoonmaakdoekjes

Zo dan. Echt naïef van mijzelf. Werk ik nota bene al vele jaren in de marketing, en viel vandaag in het kwartje. Schoonmaakdoekjes. Die natte wegwerpgevallen die je bij elke supermarkt kunt kopen. Je kent ze wel. Die koop ik al jaren. En ineens besefte ik mij: ik trap er ook gewoon in. Fabrikanten maken schoonmaakdoekjes met allerlei geurtjes: dat snap ik nog wel, maar ook voor allerlei doeleinden. En dat is gewoonweg onzin.

Het verschil tussen een glasdoekje en gewone allesreinigersdoekjes: snap ik. Of nee, eigenlijk ook weer niet. Glasdoekjes laten geen strepen achter. Ja, duh. Maar, …. waarom zou je niet de allesreinigende doekjes ook niet gewoon streeploos laten opdrogen. Waarom moeten er schoonmaakdoekjes zijn voor de keuken, voor de badkamer, voor de vloer, voor dit, voor dat. Allemaal bullshit om maar zoveel mogelijk te verkopen. Snap ik enerzijds wel, maar het is toch ook wel ‘dubieus’, laat ik het vriendelijk zeggen.

Even een blik op een supermarktwebsite leverde dit resultaat op…
(puur ter impressie de Jumbo gekozen, had ook Albert Heijn, Spar, Coop, whatever kunnen zijn)

Kijk, verschillende merken: snap ik. Logisch. En die geurtjes dus ook. Maar waarom voor alle ruimten verschillende doekjes. Onlogisch. Maar commercieel very handy. Goh…